Etické aspekty v pojišťovnictví

Kód: KOS260708
Neohodnoceno
220 Kč
Skladem - dodání 10 dnů

Detailní informace

Nezávislé rodinné knihkupectví
Nespadáme pod velké řetězce, nabízíme rozmanité knižní srdcovky a nabízíme, co máme rádi. Ne to, co nám někdo nařídí.
23 let lásky ke knihám
Žijeme knihami už od roku 2001. Máme přehled a umíme dobře poradit a své zákazníky známe.
Unikátní výběr
Přes 45 tisíc knih, včetně novinek i starších a nekomerčních pokladů.

Detailní popis produktu

Kam až dospěl stav etického (ne)-jednání v praxi jak pojišťoven, tak i zprostředkovatelů pojistných produktů pojišťoven, pokud musí reagovat až i legislativa? Nedělám si žádné iluze: zjevně nemravné chování se v pojišťovnictví projevuje, - podobně jako i v jiných oborech obchodního světa. Ovšem pojišťovnictví je založeno na důvěře - férovosti jednání. Neetické jednání pojišťoven i distributorů jejich produktů ohrožuje kořeny samotného oboru pojišťovnictví: vzájemnou solidaritu mezi pojistníky, která předpokládá důvěru ve férovost jednání všech aktérů. Uvědomují si všichni zainteresovaní, jak fatální by byly následky ztráty důvěry pro pojišťovnictví jako obor? Nechť je tato publikace chápána jako příspěvek do již začínající odborné diskuze.

Text publikace vychází z mé disertační práce (předložené r. 2018), jedná se o její zkrácenou verzi. V publikaci vycházím ze své praxe v oblasti zemědělského pojištění, z řízených hovorů s manažery, zprostředkovateli i klienty pojišťoven a dále ze studia pojistných podmínek pojišťoven a z veřejně dostupných webových stránek pojišťoven. Určitý problémem se ukázala otázka mlčenlivosti: ne všechno šlo v publikaci vypsat, s ohledem na závazek mlčenlivosti. Ovšem: lidé působící v oboru vědí oč se jedná a co muselo zůstat nevyřčené. Snad tato nemožnost vyslovit některé věci naplno zvýší v závěru publikace uvedený apel na morální odpovědnost pojišťoven i zprostředkovatelů vůči svým klientům.

V publikaci se věnuji kořenům pojišťovnictví v původně charitativní roli a jejímu přerodu do podnikatelské činnosti. Solidaritu a pomoc bližnímu v nouzi rozvíjím na příkladu tématu půjčování a úroku z Bible. Pojišťovnictví je silné provázané s náhodou/nahodilostí. Jaký je vztah k náhodě v Bibli a v islámském právu (věrouce) uvádím v 1. kapitole. Specifika odměňování zprostředkovatelů pojistných produktů, postupy při získávání klientů, následná péče o klienta, likvidace škod, ale i problematika asymetrie informací v pojišťovnictví tvoří druhou část publikace, kterou doplňuje analýza pojistných podmínek pojišťoven a jejich sebeprezentace na webu. Zda je povolání pojišťovacího zprostředkovatele vhodné i pro křesťany rozvíjím v závěru knihy, na příkladě výkladu pojmu povolání u Martina Luthera. Pojišťovnictví má být službou mým bližním, je tomu tak i ve skutečnosti? Nebo jde jen o zisky? Důrazem na předpřipravenost svědomí křesťanského zprostředkovatele a apelem na morální odpovědnost vůči svým klientům uzavírám svůj skromný příspěvek k odborné diskuzi.

Doplňkové parametry

Kategorie: Ekonomická
Autor: Zbyněk Marjanko
EAN: 9788027058327
Jazyk: cze
Počet stránek: 85
Druh produktu: kniha, brožovaná vazba
Rok vydání: 2019

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: